| Saturday 27 July 2024 | 03:22
فتوپویا
مجله اینترنتی فتوپویا – مجله خبری – مجله سلامتی – مجله روز – نرم افزار – اندروید – برنامه نویسی – آموزش وبلاگ – وردپرس

زیبایی های طبیعت گرجستان که دیدنش را نباید از دست داد

گرجستان از محبوب ترین کشورها به عنوان یکی از مقاصد سفر ما ایرانی ها می باشد. این کشور دارای جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بی مانندی ست که در طول سفر به این کشور می توان از آن بازدید کرد. با اینکه بسیاری از ما به جز شهرهای معروف آن یعنی تفلیس و باتومی جای دیگری از گرجستان را نمی شناسیم، اما باید بدانید که جاذبه های طبیعی کشور گرجستان چیزی از این دو شهر کم ندارند. پس اگر به طبیعت علاقه مند هستید و دلتان می خواهد که علاوه بر شهرهای بی نظیر گرجستان با دیدنی های طبیعی این کشور نیز آشنا شوید، با ما در ادامه همراه باشید تا شما را با بهترین بهترین جاذبه های طبیعی گرجستان آشنا کنیم.

پارک ملی واشلووانی

به گزارش سفر باتو پارک ملی واشلووانی که در بخش شرقی گرجستان قرار گرفته، در اصل در سال ۱۹۳۵ به منظور حفاظت از جنگل های کم عمق احداث شد. مساحت کل پارک در مجموع ۲۵۱٫۱۴ کیلومتر مربع اندازه گیری شده است. این پارک در ارتفاع 150 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و نتیجه آب و هوای آن معمولا خشک است. این منطقه ی حفاظت شده به علت وجود درختان برگ ریز، تپه ماهورهای شبه بیابانی و گیاهان نیمه بیابانی اش معروف شده است. جاذبه های معروف دیگری که در پارک ملی واشلووانی وجود دارند عبارتند از دیوارهای تیز، صخره های کانیون مانندی که جزو جاذبه های طبیعی گرجستان به حساب می آیند و جنگل های آلازانی می باشند، که همگی آنها ارزش حداقل یک بار دیدن را دارند، پس اگر از علاقه مندان به طبیعت هستید، بازدید از این پارک ملی را از دست ندهید. مناطق حفاظت شده ی این پارک در انتهای بخش شرقی ددوپلیس تسقارو واقع شده اند که شامل ذخایر طبیعی واشلووانی، پارک ملی و ۳ جاذبه ی طبیعی، یعنی آتشفشان های Tudhi-Tpa Mud، گلوگاه عقاب و جنگل های سیلابی Kaklisyure Alazani می باشند. گردشگران مجاز هستند تا در مسیرهای مشخص شده در پارک ملی، طبیعت گردی کنند. همچنین شما در این پارک ملی، زمین های پیک نیک، مکان های کمپینگ و خانه های ییلاقی را شاهد خواهید بود. علاوه بر تمام اینها فعالیت های زیادی اعم از پیاده روی، دوچرخه سواری و همچنین تورهای فرهنگی، زمین شناسی و آموزشی در این پارک ارائه می شود که همگی یک روز تفریحی جالب را برای شما رقم خواهند زد.

رشته کوه‌های قفقاز

رشته کوه های قفقاز یکی از اصلی‌ ترین نمادهای گرجستان  پس از خرید تور گرجستان به حساب می آیند. این رشته کوه های طبیعی و بکر، با قله‌های پوشیده از برف تمام قشنگی قفقاز نیستند. بخش جالب ماجرا اینجاست که در این منطقه سکونت‌ گاه های قومیت‌های مختلفی قرار گرفته که می تواند شما را از نزدیک با فرهنگ، زبان و تاریخشان آشنا کند. فقط توجه کنید که خلوت و بکر بودن این منطقه می‌تواند هم مزیت و هم خطر تلقی شود. پس اگر قصد کمپینگ و کوهنوردی در این منطقه را دارید حتما این سفر را به صورت گروهی انجام دهید، یا حداقل از راهنماهای محلی کمک بگیرید. اما با وجود تمام این سختی‌ها، تجربه‌ی کشف طبیعت گرجستان در قفقاز و طبیعت گردی در این منطقه از آن تجربه‌هایی است که تا آخر عمر فراموش نخواهید کرد.

ساحل سحر آمیز باتومی:

مناطق ساحلی گرجستان همواره از قدیم تا به امروز پذیرای هزاران گردشگر در همه ی فصل های سال بوده است . در زمان حکومت شوروی سابق، این منطقه یکی از بهترین نقاط تفریحی امپراطوری شوروی شناخته می شد و هنوز هم آثار مربوط به تفریح گاه های سران کشور شوروی سابق در این مناطق را می توان در اینجا دید. ساحل اورکی که در نزدیکی بندر باتومی منطقه ای قرار گرفته به ساحل سحر آمیز یا ساحل مغناطیسی نیز شناخته می شود. باور مردم محلی این منطقه بر این است که شنا کردن در آب های این منطقه و آفتاب گرفتن بر روی شن های ساحلی آن، منجر به درمان بیماری می شود. همچنین بر اساس تحقیقات دانشگاه اورکی گرجستان، ترکیبات موجود در ماسه های ساحل این منطقه، حاوی مواد معدنی ویژه ای می باشد که اثرات درمانی آن در رابطه با  بیماریهای قلبی، عروقی و عصبی به اثبات رسیده است، در نتیجه چند روز استراحت و تفریح در این منطقه می تواند عامل درمان یا پیشگیری از بسیاری بیماری ها باشد. پس اگر به گرجستان سفر می کنید بازدید از این ساحل سحرآمیز باتومی را حتما در لیست خود قرار دهید.

دریاچه ریتسا

ریتسا، که یکی از عمیق ترین دریاچه های گرجستان است، با عمقی معادل ۱۱۶ متر در ارتفاع ۹۵۰ متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است و مساحتی در حدود ۱۳۲ هکتار دارد. دریاچه ی ریتسا بسیار غنی از ماهی قزل آلا می باشد و درجه حرارت سالانه ی آن ۷٫۸ درجه سانتیگراد اندازه گیری شده است. در فصل زمستان، این منطقه گاهی اوقات با برف پوشیده می شود، در حالی که در تابستان همیشه آب و هوایی گرم دارد. از منظر هوایی، دریاچه به نظر می رسد که کاسه ای عمیق در بین کوه های پوشیده شده در جنگل باشد. آب‌های آن تا حدودی فیروزه ای رنگ هستند که تضاد رنگی جالبی را با رنگ جنگل های اطراف آن ایجاد می کنند. دریاچه ی ریتسا در میان سه کوه بزرگ یعنی کوه Agapsta، Pshegishkha و Atsetuk قرار گرفته و سطح صاف و شفاف آن، زیبایی منحصر به فرد و بی نظیری را با محیط اطراف ایجاد کرده است.

نظرات این مطلب
ارسال نظرات برای این مطلب بسته شده است !
مطالب پر لایک
  • مطلبی وجود ندارد !
حساب کاربری

مطالب محبوب
  • مطلبی وجود ندارد !
امکانات سایت

دریافت کد تبادل آگهی هوشمند

درباره سایت
فتوپویا
سایت فتوپویا در سال 1396 با هدف ارایه خدمات وبلاگ نویسی و اطلاعات عمومی شروع به کار کرد . تمام پست های سایت از جمله : ( عکس و فیلم و متن ) گرد آوری شده توسط تیم فتوپویا بوده و هیچ کپی برداری نشده است
آخرین نظرات
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به " فتوپویا " بوده و هر گونه کپی برداری ممنوع میباشد!
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.
طراح قالب : تمپ کده